خدمات ترک و درمان اعتیاد مواد مخدر کلینیک ارمغان کرج

کلینیک ترک اعتیاد ارمغان کرج با کادری مجرب و متخصص همواره تلاش کرده است تا خدمات مشاوره و درمان خود را در بالاترین سطح کیفی و کمی و با احترام بسیار در شأن و منزلت بیمار و در جهت بهبود بیماری وی ارائه دهد. ما همواره خود را مسئول سلامت بیمار می دانیم و در همین راستا تلاش کرده‌ایم که به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان که اغلب خود و خانوادهایشان از مشکلات به وجود آمده در اثر این نوع بیماری‌ها رنج و عذاب می‌کشند، با تمام توان کمک کرده و یار و همراه بیمار و خانواده های نگران آنان باشیم تا حس درماندگی و نا امیدیشان را به شادمانی و امید تبدیل کنیم.


با بهره گیری از کادر مجرب، دلسوز و متخصص در کلینیک درمان و ترک اعتیاد ارمغان کرج، تلاش می کنیم بهترین خدمات را به بیماران و خانواده گرامی ایشان ارائه دهیم. بدیهی است محیط مناسب و برخورد درخور شخصیت بیماران ، از حقوق اولیه و مهم در مسیر بهبودی می باشد.

ویزیت پزشک ترک اعتیاد

 قبل از شروع درمان، بیمار توسط پزشک ویزیت می شود تا نوع درمان و نقشه راه درمان (plan) وی مشخص شود و در طول درمان هم مرتب وضعیت درمانی ِبیمارتوسط پزشک درمانگر کنترل و پایش می شود و روند بهبودی ارزیابی می گردد.

جلسات مشاوره فردی

هدف از این جلسات ، آشناسازی فرد با مشکلات و اختلالات روانی متعددی است که به آن ها مبتلا است و همچنین به دنبال آن ، انواع روش های درمانی روانشناختی ِ موثر برای بیماراجرا می شود.

درمان نگهدارنده با متادون ( قرص و شربت )

یکی از موثرترین انواع درمان شناخته شده در کل دنیا  درمان نگهدارنده با متادون می باشدوهدف ،درمان ِهمه جانبه بیماران از لحاظ جسمی – روانی می باشد .

درمان نگهدارنده با بوپره نورفین

یکی از موثرترین انواع درمان شناخته شده در کل دنیا ، درمان نگهدارنده با بوپره نورفین می باشد و هدف درمانِ همه جانبه بیماران از لحاظ جسمی – روانی می باشد .

درمان نگهدارنده با شربت تریاک ( اپیوم )

یکی از موثرترین انواع درمان ، درمان نگهدارنده با شربت تریاک ( اپیوم ) می باشد که با توجه به نوع ماده مصرفی ، سن بیمارو… پزشک آن را تجویز می کند.

گروه درمانی

 هدف کلی گروه درمانی ، افزایش آگاهی افراد از خودشان ، دیگران و درک تفاوت های فردی و تلاش در جهت کمک به بیماران مشابه با خود ، ارتقاء سطح روانی در جمع و ایجاد حس رقابت برای دستیابی به بهبودی در بین بیماران  و کمک به این افراد در جهت روشن ساختن تغییراتی است که باید به آن ها دست یابند. مشارکت کنندگان از طریق تعامل با دیگران در یک محیط مطمئن و پذیرنده، این فرصت را پیدا می کنند که رفتارهای جدید را تجربه کنند. و افراد می آموزند که نسبت به دیگران چگونه برخورد کنند.

خانواده درمانی

یکی از مشکلات موجود در بیماری اعتیاد ،عوارض متعدد آن از جمله آشفتگی خانواده،بی اعتمادی خانواده و… می باشد . بنابراین برای رسیدن به یک درمان همه جانبه و موثر بایستی آموزش های لازم به خانواده های افراد بیمار نیز ارائه شود .به نوعی گروه درمانی خانواده ها در جهت آموزش خانواده های بیماران مبتلا به اعتیاد و اشتراک تجربیات خانواده ها در برخورد مناسب با بیمار می باشد.

برگزاری دوره های پیشگیری و آموزشی

 این دوره ها جهت بالا بردن سطح آگاهی بیماران ، خانواده هایشان و عموم مردم نسبت به بیماری اعتیاد ،راههای درمانی،مشکلات روانشناختی و… برگزار می شود.

خدمات مددکاری

 مددکار اجتماعی یک فرد آموزش دیده است که بهبود و ارتقا ءکیفیت زندگی افراد و حس خوب بودن در آن ها را با مداخله در سه سطح فردی ، گروهی و جامعه مدنظر قرار می دهد .

ارتباط مستقیم مراجعین با پرستاری

  تحویل دارو به بیماران و خدمات پرستاری .

ارائه دارو به بیماران

 توسط پرستار مرکزطبق دستور پزشک درمانگر انجام می شود .

تست اعتیاد

توسط پرستار مرکزطبق دستور پزشک درمانگر انجام می شود .

بستری در مراکز پزشکی

 همکاری با مراکز بستری جهت سم زدایی سریع بیماران در صورت تشخیص پزشک.

سم زدایی

 یکی از مشخصه های سم زدایی ،کوتاه بودن زمانِ درمان است که البته افراد خاصی در این درمان قرار خواهند گرفت و برای تمامی بیماران توصیه نمی گردد . بیمارانی که مدت خیلی کوتاهی مصرف مواد مخدر داشته اند و آسیبهای جسمی و روانی اندکی را تجربه کرده اند فقط می توان در این درمان قرار داد و احتمال موفقیت  افراد با تخریب بالا در این نوع درمان بسیار ناچیز می باشد .

مجهز بودن به کتابخانه عمومی و ارائه کتاب

ارائه کتاب به مراجعین با موضوعات مختلف  جهت ارتقاء ِفرهنگ کتاب خوانی ، بالا بردن سطحِ معلومات افراد ، ایجاد شوق و علاقه برای کتاب خوانی و گذراندن اوقات فراغت با کتاب می باشد.

کانال تلگرام و درج مطالب آموزنده مرتبط

 هدف از درج مطالب،  بالابردن سطح آگاهی و شناخت مراجعین در مورد بیماری اعتیاد ، مطالب روانشناختی و آگاهی از سبک زندگی سالم و موفق می باشد.

برگزاری جشن های پاکی

 جهت تشویق بیماران برای مداومت در درمان و تقویت انگیزه های دورنی بیماران .

برگزاری اردوهای تفریحی

 جهت بالا بردن حس همکاری بین مراجعین،تیم درمانی و خانواده های آن ها.

ترک سیگار

سیگار به عنوان یک ماده محرک سبب بروز مشکلات متعدد جسمی و روانی در دراز مدت خواهد شد .از این رو برای تمامی افرادی که خواهان ترک سیگار هستند در این مرکز خدمات درمانی انجام می شود.

تحریک الکتریکی مغز

 در کنار درمانهای دارویی و روانشناختی درمان های مکملی نیز در درمان بیماری اعتیاد مطرح می گردد . درمانهایی از قبیل تحریک فراجمجمه ای (tDCS). شایان ذکر است که پژوهشهای صورت گرفته بیانگر تاثیرگذاری این درمان ها بر کاهش وسوسه و تقویت درمان می باشد .

درمان ماتریکس در ترک اعتیاد

 درمان روان شناختی وابستگی به مواد محرک با الگوی ماتریکس ، یک روش درمانی غیر دارویی و سرپایی برای وابستگی به مصرف شیشه است . هر جلسه درمان ماتریکس حدود 45 دقیقه تا یک ساعت بوده و دارای یک برنامه زمان بندی شده اختصاصی است .