ناخالصیهای موجود در شربت تریاک تقلبی :

قاچاقچیان سودجو برای این که سود بیشتری از فروش مواد نصیبشان شود انواع ناخالصی ها را وارد مواد می کنند تا وزن ماده بیشتر شود . از طرفی چون مواد به صورت ِخالص، قیمت بالایی دارند و اکثر مصرف کنندگان قادر به تهیه مواد خالص نیستند بنابراین قاچاقچیان برای از دست ندادن مشتری و جذب بیشتر مشتری اقدام به ناخالص کردن مواد و ارزان تر فروختن آن می کنند. از انواع ناخالصی ها می توان به جگر چرخ‌کرده گاو، جوشانده برگ کنف، چایی ارزان ‌قیمت، خون حیوانات، جگر مرغ ، سوخته‌های نان سنگک ، کلیشه‌های رادیولوژی که آبش می‌کنند و داخل تریاک می‌ریزند یا چرم مصنوعی و حتی آرد نخودچی، گاهی استات سرب و بدتر از آن اکسیدان که رنگ تریاک را بور می‌کند و این تریاک زعفرانی، محبوب خیلی از معتادان است و … اشاره داشت. گاهی اوقات برای بالا بردن گیرایی و اثرات سرخوشی  قرص ترامادول  و برخی بنزودیازپین ها نظیر دیازپام، کلونازپام و آلپرازولام و سایر داروهای روانگردان ارزان  هم اضافه می‌کنند.

درمان با شربت تریاک یا شربت اپیوم

درمان با شربت تریاک یا شربت اپیوم

ناخالصیهای موجود در شربت تریاک تقلبی

درمان با شربت تریاک

درمان اعتیاد اگر صرفا با خوردن قرص یا شربت باشد، درمان موثری نخواهد بود . اعتیاد یک بیماری جسمی – روانی است. بنابراین دارو درمانی و شرکت در جلسات مشاوره و ارائه خدمات روانشناختی( مشاوره های فردی و آموزش های لازم برای خانواده ها) و حمایت های افراد خانواده توامان با هم می توانند فرد بیمار را به یک درمان علمی و موثر سوق دهند تا در طول مسیرِ درمان نیز، فرد بیمار بتواند موانع موجود را با موفقیت سپری کند.

یکی از روش های موثر برای درمان گروه مصرف کنندگان ماده مخدر تریاک ، استفاده از شربت تریاک است. همان طور که اشاره شد وجود ناخالصی های بسیار در ماده مخدرِ تریاک خطرات بسیار زیادی را برای فرد مصرف کننده به همراه دارد از این رو دسترسی مصرف کنندگان مواد مخدر به شربت تریاک یکی از راههای موثر برای دور ماندن افراد از ناخالصی های مواد می باشد. ناخالصی‌های موادمخدر، چالشی است که با موضوع مرگ و میر معتادان گرهی کور خورده است.  ناخالصی‌های مواد، اوردوزها را سریع‌تر می‌کند چون معتادان برای رسیدن به نشئگی باید مواد بیشتری استفاده کنند و همین مصرف بیشتر، باعث مرگ آنها می‌شود.

ناخالصی های موجود در شربت تریاک

سودجویان برای افزایش حجم، شربت تریاک را با آب رقیق می کنند . به غیر از آب، در شربت تریاک درصدی الکل هم وجود دارد . همچنین ممکن است داروهایی مثل داروهای خواب آور را به آن بیافزایند که باعث بالا رفتن خطر مسمومیت می‌شود. ناخالصی‌های موجود در شربت تریاک میزان مسمومیت را افزایش می دهد که می توانند اثرات مخربی بر بدن داشته باشند و حتی کشنده باشند.

پای روغن موتور خودرو در میان است

افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: (( قاچاقچی‌ها از روغن موتور خودرو به دلیل خاصیت روان‌کنندگی در هنگام آماده کردن تریاک استفاده می‌کنند. همین افزودن روغن موتور خودرو می‌تواند عامل بروز مشکلات زیادی باشد، چرا که میزان سرب در روغن موتور زیاد است و به دلیل داشتن حجم زیاد سرب، کاهش سطح هوشیاری افراد، نارسایی کبدی و حتی مرگ بیماران را هم در پی دارد)).

به علت ناخالصیهای موجود در شربت تریاک تقلبی باید تلاش کرد افراد مصرف کننده به جای مصرف تریاک، سراغ شربت تریاک یا سایر داروهای درمانی مانند متادون یا بوپره نورفین  باشند. اما مهم آن است که گروه مصرف کننده شربت تریاک ، داروی خود را از مراجع قانونی مانند کلینیک های ترک اعتیاد تهیه کنند تا دچار عوارض ناشی از ناخالصی ها نشوند. کلینیک های درمان اعتیاد سعی دارند تا به طور علمی بیماری اعتیاد را درمان کنند و در این مسیر از همکاری افراد متخصصی چون پزشک درمانگر اعتیاد ، روانشناس، مددکار و پرستار بهره می جویند . کلینیک درمان اعتیاد ارمغان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در نظر دارد تا با ارائه بهترین خدمات به مراجعین موثرترین و علمی ترین درمان را برای آن ها رقم بزند و خطرات احتمالی ناشی از مصرف داروهای تقلبی و ناخالصیهای موجود در شربت تریاک تقلبی از بین برود.